تبلیغات
فروشگاه زنجیره ای - فروشگاه زنجیره ای

امروز:

فروشگاه زنجیره ای

طراحی و چیدمان فروشگاه و محل کسب و کار

"اصول استراتژی فروشگاهی و خرده فروشی"

مقدمه :

 باتوجه به پیدایش وایجاد ساختار جدید و فن آوری نوین در بخش خرده فروشی و فروشگاهی ، شدت رقابت در بین آنها در حال افزایش است . علاوه برآن ، وجود تغییرات وسیع در نیازها و خواسته های  مشتریان ، فروشگا هها و برنامه ریزان را مجبور به توجه بیشتر به برنامه های بلند مدت و تفكر در خصوص برنامه استراتژیك نموده است .

 

 استراتژی فروشگاهی :

 اصطلاح استراتژی فروشگاهی عبارت است از میزان و فراوانی فعالیتهایی كه در یك واحد فروشگاهی انجام می گیرد  به طور مثال فروشگاهها میتوانند فعالیت های خود را در خصوص استراتژی كالا ، استراتژی های انگیزشی و تشویقی ، استراتژی مالی ، استراتژی موقعیت و مكان فروشگاه و محل کسب و کار، استراتژی ارتباطالات مشتری و استراتژی  مارك تجاری تنظیم نمایند .

استراتژی فروشگاهی با شاخص هایی همچون اهداف بازار فروشگاه و محل کسب و کار، تعیین چارچوب و برنامه هایی به منظور افزایش رضایتمندی و دستیابی به اهداف بازار و تنظیم برنامه های اساسی فروشگاه و محل کسب و کاربر روی ایجاد مزیت های رقابتی بادوام و با ثبات تعیین می گردد .

هدف بازار ، بخشی بندی بازار به سوی اهدافی است كه در نتیجه آن برنامه های فروشگاه و محل کسب و کاربه سمت دستیابی و استفاده از منابع و شاخص های اساسی فروشگاه و محل کسب و کارمتمركز گردد .

چار چوب فروشگاه و محل کسب و کارنیز تركیبی  از عوامل:

1-    كالایی

2-    خدمات پیشنهادی

3-    سیاست قیمت گذاری كالا

4-    تبلیغات

5-     و برنامه های انگیزشی  = با رویكرد فروشگاهی است كه  به نمایش و طراحی ارائه كالاها و موقعیت فروشگاه و محل کسب و کارمی پردازد.

در مفهوم فعالیت خرده فروشی و وفروشگاهی ، و در هنگام تدوین استراتژی توسعه ای 2 عامل( 1- مشتری 2- رقبا )  باید از سوی  فروشگاهها مورد توجه و تاكید قرارگیرد

در بخش بندی بازار هدف نیز موقعیت فروشگاهها بیشتر درجهت تامین نیازها و خواسته های مشتریان است تا رقابت با رقبا ، بدین لحاظ ، فروشگاهها برای برآوردن نیازهای مشتریان بر روی این شاخص تمركز نموده و تلاش می كنند تا این هدف به یك برنامه دائمی و متداول تبدیل شود .

اصول مكان یابی فروشگاهی (store location)

مقدمه :

برنامه ریزی مكانی ، به ساماندهی نقاط توزیع فروشگاهها وترتیب قرارگرفتن ومراكز توزیع به منظور رفاه و آسایش مصرف كنندگان می پردازد

یكی از معیارهای اساسی و مهم در موفقیت یك فروشگاه و محل کسب و کار، موقعیت آن است . زیر یك موقعیت مناسب ، علاوه بر اینكه خدمات رفاهی قابل توجهی را برای مشتری ایجاد مینماید ، اهمیت ویژه نیز از لحاظ میزان فروش ، برای فروشگاه و محل کسب و کاردارد .
برچسب‌ها: مرچندایزینگ, چیدمان فروشگاه, خرده فروشی, طراحی فروشگاه, برنامه ریزی فروشگاه, سازماندهی فروشگاه, سمپلینگ, آمیخته بازاریابی فروشگاه, مکان یابی فروشگاه, فروش فروشگاهی, استراتژی فروشگاهی, معماری داخلی فروش
ادامه مطلب
[ سه شنبه بیست و هشتم شهریور 1391 ] [ 11:31 ] [ علی خویه ]
 ali khooyeh seminar

علی خویه

کارگاه آموزشی سمینارهای علی خویه


برچسب‌ها: برنامه ریزی و مدیریت فروشگاه زنجیره ای, استراتژی فروشگاه زنجیره ای, بازاریابی فروشگاه زنجیره ای, آموزش فروشندگان فروشگاه زنجیره ای, تحقیقات فروشگاه زنجیره ای, طراحی و اجرا فروشگاه زنجیره ای
[ سه شنبه بیست و هشتم شهریور 1391 ] [ 12:11 ] [ نویسنده کتاب مدیریت فروشگاه، علی خویه ]
[ سه شنبه بیست و هشتم شهریور 1391 ] [ 11:47 ] [ علی خویه ]
دام تبعیض و کوچک شماری مشتری

زمانی مدیر بازاریابی و فروش یک شرکت بزرگ بودم از بخش شیشه ای دفتر مدیریت گاهی بازاریاب ها و فروشنده ها را زیر نظر می گرفتم یادم می آید وقتی یک مشتری خیلی تمیز و شیک و آرایش کرده و مرتب می آمد بازاریاب ها خوب پذیرایی می کردند و حسابی به جنب و جوش می افتادند ولی وقتی یک مشتری با چهره و لباس کمی نامرتب وارد می شد عکس العمل فروشنده ها و بازاریاب ها کاملا معکوس بود. ما برای نهایی کردن فروش شرطی داشتیم که گردش مالی مشتری را چک کنیم خیلی جالب بود نزدیک به 95 درصد مشتریانی که از دسته دوم و با چهره ها و ظاهری که شیک نبودند گردش مالی بیشتر داشته و حساب نقدی شان گاهی به میلیارد می رسید

چیزهایی که دانشگاه یاد نمی دهد و باید در بازار و در اجرا دید و یاد گرفت در تمام مدت امور اجرایی چیزهایی یاد گرفتم که شاید در کتاب ها و دانشگاه ها یاد نداده اند

از این تجربه یاد گرفتم که هیچ وقت بین مشتریان تبعیض قائل نشده و بین مشتریان فرق نگذاریم و با توجه به ظاهر مشتریان پیش قضاوت و پیش داوری که سم فروش و بازاریابی است نداشته باشیم.

پیش قضاوت و پیش داوری سم ارتباطات و مشتری مداری است

به قول حضرت علی ع : از آنچیزی که بدان امید نداری امیدوارتر باش




سمینارها کارگاه ها دوره های آموزشی مشاوره ها و تحقیقاتی  که به تازگی ارایه نموده ام

سمینار بازاریابی و کیفیت در دانشکده تربیت مدرس - سمینار بازاریابی فروش تبلیغات و سی آر ام در اهواز- کارگاه آموزشی اسپانسرشیپ مدیریت و بازاریابی اسپانسر - مراکز فرهنگی و هنری شهرداری تهران- در شرکت ها و موسسات سایپایدک ایده مپنا- به پخش- البرز- بیمه سامان -سازمان مدیریت و بهره وری- سازمان مدیریت صنعتی -سازمان مطالعات بهره وری- لاوین -نگار- سیمان فارس- مجلل -شرکت پگاه و ... و در  شهرهای گیلان شیراز اصفهان بندرعباس تبریز ارومیه ساری گرگان یزد سنندج و ... سمینار و کارگاه آموزشی مهارت ها و تکنیک های بازاریابی و فروش مویرگی تکنیک های مذاکره و چانه زنی فروش حرفه ای رهبری و مدیریت فروش شکار مشتریان تحقیقات بازاریابی مهندسی ارزش سرپرستی فروش چیدمان فروش تکنیک های خلاقیت و ایده یابی باازاریابی خلاق مدیریت روابط عمومی مدیریت فروشگاه تجارت بین الملل مهندسی تبلیغات مدیریت برند و برندسازی و...

مباحث کاربردی بیشتر بازاریابی و کیفیت  ادامه


ادامه مطلب
[ ] [ ] [ www.khooyeh.com تحقیق.آموزش.اجرا.مشاوره ]
بازاریابی و فروش پارتیزانی ( چریکی)
ادامه مطلب
[ ] [ ] [ www.khooyeh.com تحقیق.آموزش.اجرا.مشاوره ]
کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان فروش مهندسی فروش علی خویه

این کتاب با آگاهی دادن شیوه های مدیریت فروش و فروشگاه، تکنیک های فروشندگی و فروشگاه مداری و اطلاع از مهندسی فروش و شیوه های اصولی و متناسب برای چیدمان فروش می تواند موفقیت را برای فروشگاههای زنجیره ای، شبکه ای، اینترنتی و تولیدکنندگان، بنگاههای اقتصادی و خدماتی پیش بینی و تضمین کند.

تهیه از انتشارات آگاه خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران تلفن 66965804   و 66467323و


جایگاه طراحی و چیدمان فروشگاه و محل کسب و کاردر بازاریابی و كسب و كار:

نحوه طراحی و چیدمان قفسه ها و ویترین ها درفروشگاه و محل کسب و کارمیتواندتاثیر مستقیمی بر افزایش سطح خرید مشتریان داشته باشد

یعنی با بر انگیختن و به اشتیاق آوردن مشتری ، می توان انگیزه او را برای خرید افزایش داد .

عوامل موثر در ایجاد انگیزه در مشتری شامل :

-        پخش موزیك ملایم

-        نمایش زیبای كالاها

-        عطر خوش در محیط فروشگاه و محل کسب و کار

-        وسایر عوامل انگیزشی مطابق با شرایط فرهنگی و اجتماعی منطقه

1-    رنگ بندی و رنگ آمیزی  فضاهای داخلی فروشگاه و محل کسب و کار، مطلوب و آرامش بخش باشد

2-    نور پردازی باید متناسب با سلیقه و خواسته مشتریان هماهنگ شود  و در سطح فروش ، لامپ سوخته و خراب وجود نداشته باشد

3-    ویترین های مورد استفاده در سطح فروش یكسان بوده و از دكور یكنواختی برخوردارباشد .

4-    نوع كالا – چیدمان و دكوراسیون غرفه ها مرتبا مورد ارزیابی قرارگیرد

5-    فراهم نمودن تسهیلات مناسب و ویژه ای برای پاسخگویی به نیاز معلولین و سالمندان  به طور مثال:

-        ایجاد مكان مناسب برای نشستن و استراحت افراد سالمند

-        حمل و نقل و جابجایی كالاهای افراد سالمند

-        چاپ  فیش خرید با حروف درشت برای آنها 


برچسب‌ها: مدیریت فروشگاه زنجیره ای, معماری فروشگاه زنجیره ای, مشتری یابی و بازاریابی فروشگاه زنجیره ای, چیدمان فروشگاه زنجیره ای, برنامه ریزی فروشگاه زنجیره ای, استراتژی فروشگاه زنجیره ای
[ سه شنبه بیست و هشتم شهریور 1391 ] [ 12:7 ] [ نویسنده کتاب مدیریت فروشگاه، علی خویه ]

طراحی و چیدمان و مدیریت فروشگاه زنجیره ای

"اصول استراتژی فروشگاهی و خرده فروشی"

مقدمه :

 باتوجه به پیدایش وایجاد ساختار جدید و فن آوری نوین در بخش خرده فروشی و فروشگاهی ، شدت رقابت در بین آنها در حال افزایش است . علاوه برآن ، وجود تغییرات وسیع در نیازها و خواسته های  مشتریان ، فروشگا هها و برنامه ریزان را مجبور به توجه بیشتر به برنامه های بلند مدت و تفكر در خصوص برنامه استراتژیك نموده است .

 استراتژی فروشگاهی :

 اصطلاح استراتژی فروشگاهی عبارت است از میزان و فراوانی فعالیتهایی كه در یك واحد فروشگاهی انجام می گیرد  به طور مثال فروشگاهها میتوانند فعالیت های خود را در خصوص استراتژی كالا ، استراتژی های انگیزشی و تشویقی ، استراتژی مالی ، استراتژی موقعیت و مكان فروشگاه زنجیره ای ، استراتژی ارتباطالات مشتری و استراتژی  مارك تجاری تنظیم نمایند .

استراتژی فروشگاهی با شاخص هایی همچون اهداف بازار فروشگاه زنجیره ای ، تعیین چارچوب و برنامه هایی به منظور افزایش رضایتمندی و دستیابی به اهداف بازار و تنظیم برنامه های اساسی فروشگاه زنجیره ای بر روی ایجاد مزیت های رقابتی بادوام و با ثبات تعیین می گردد .

هدف بازار ، بخشی بندی بازار به سوی اهدافی است كه در نتیجه آن برنامه های فروشگاه زنجیره ای به سمت دستیابی و استفاده از منابع و شاخص های اساسی فروشگاه زنجیره ای متمركز گردد .

چار چوب فروشگاه زنجیره ای نیز تركیبی  از عوامل:

1-    كالایی

2-    خدمات پیشنهادی

3-    سیاست قیمت گذاری كالا

4-    تبلیغات

5-     و برنامه های انگیزشی  = با رویكرد فروشگاهی است كه  به نمایش و طراحی ارائه كالاها و موقعیت فروشگاه زنجیره ای می پردازد.

در مفهوم فعالیت خرده فروشی و وفروشگاهی ، و در هنگام تدوین استراتژی توسعه ای 2 عامل( 1- مشتری 2- رقبا )  باید از سوی  فروشگاهها مورد توجه و تاكید قرارگیرد

در بخش بندی بازار هدف نیز موقعیت فروشگاهها بیشتر درجهت تامین نیازها و خواسته های مشتریان است تا رقابت با رقبا ، بدین لحاظ ، فروشگاهها برای برآوردن نیازهای مشتریان بر روی این شاخص تمركز نموده و تلاش می كنند تا این هدف به یك برنامه دائمی و متداول تبدیل شود .

ایجاد مزیت رقابت بادوام :
برچسب‌ها: مدیریت فروشگاه زنجیره ای, چیدمان فروشگاه زنجیره ای, مکان یابی فروشگاه زنجیره ای, بازاریابی فروشگاه زنجیره ای, معماری فروشگاه زنجیره ای
ادامه مطلب


نوشته شده در : سه شنبه 28 شهریور 1391  توسط : منشور بازاریابی ایران منشور مدیریت ایران www.alikhooyeh.blogfa.com.    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.